Forside
/
Våre tjenester
/
Lager og logistikk for nettbutikker
< Tilbake

Lager og logistikk for nettbutikker

Direct House effektiviserer vareflyten og øker lønnsomheten til norske nettbutikker. Vi er en unik partner som kan hjelpe deg med å skalere din nettbutikk, både i Norge og utenfor Norges grenser.

Vi har moderne fasiliteter og effektiv drift med ny teknologi, som enkelt skaleres ved økt ordrevolum. Tjenestene våre inkluderer varemottak, lager, plukk og pakking, IT drift og support, distribusjon, returhåndtering, tollager og kundeservice.

Hvordan kan Direct House hjelpe din nettbutikk?

Har du en nettbutikk som vokser, men opplever utfordringer forbundet med lager, logistikk og IT-systemer? Har du en tradisjonell butikk og ønsker å skalere og supplere med en egen nettbutikk? Er du en av mange nettbutikker som har følt på hvor dyrt det er å drifte eget varehus og som nå ønsker å outsource tjenesten til en profesjonell tredjeparts logistikkpartner?

Da kan Direct House være en perfekt partner for deg – så du kan fokusere på salg, markedsføring og aktiviteter for økt kundetilfredshet. En av våre store fordeler er at du som nettbutikk får alt du trenger på ett sted – som vil spare deg for tid, ressursbruk og store overheadkostnader.

Hos de fleste nettbutikker finner vi kjerneområdene innen salg, markedsføring og kundetilfredshet, men ikke på områdene produksjon, varepakking og kundeservicetjenester. Smarte netthandelsbutikker outsourcer logistikken til profesjonelle aktører som har dette som sin kjernevirksomhet, og som kan tilby stordriftsfordeler og betydelige kostnader spart for en netthandelsaktør.

Integrasjon i nettbutikk

Direct House kan integreres med de aller fleste nettbutikker og innkjøpssystemer i Norge. Normalt integreres dette uten ekstra kostnader for våre kunder. Direct House har en sterk IT- og tech-avdeling som kan tilby fulldrift og support.

Vi tilbyr også rådgivning rundt ERP-systemer og ulike betalingsløsninger.

Trenger du en helt ny nettbutikk?

Direct House kan hjelpe deg med å bygge en ny nettbutikk, med alt fra backend-programmering til UX-design, samt profil og identitet.

 

Vi kan også hjelpe deg med en ansiktsløftning av dagens nettbutikkløsning, så nettbutikken din fremstår enda mer moderne og relevant for din målgruppe. I tillegg kan vi bistå med digital markedsføring (Google, Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, SMS-kommunikasjon, nyhetsbrev o.l.) av nettbutikken og dine produkter – enten det er i Norge eller i utlandet.

Effektiv vareflyt for nettbutikk

Vi tar oss av alt fra varene ankommer vår lasterampe og legger dine varer inn i vårt varehotell. Vi registrerer varene i vårt eget ongoing lagerstyringssystem som er integrert med nettbutikken din. Når kundene dine gjennomfører et kjøp mottar vi automatisk beskjed og setter umiddelbart i gang med ordrehåndtering, som innebærer plukking og emballering av varene for opphenting av speditør. Og du vil automatisk kunne sjekke lagerbeholdning og status på dine varer.

Forsendelser kan følgelig spores hele veien og mottaker blir varslet om at varene er på vei. Skulle kunden angre på kjøpet, vil vi registre en returbestilling, klargjøre opphenting og annullere ordren. Så snart pakken er returnert til lageret blir varen kontrollert og satt tilbake i omløp for gjenkjøp. 

Sanntidsoversikt over lagerbeholdning og ordre

Det er enkelt og oversiktlig for en nettbutikkeier å følge ordrebehandlingen i sanntid fra en hvilken som helst enhet. Du kan følge hver bestilling – fra ordremottak til levering.

Du kan også følge lagerbeholdningen i sanntid slik at du til enhver tid har informasjon om hvilke varer som er i ferd med å bli utsolgt.

Stordriftsfordeler for deg som kunde

Ved å sette bort lagertjenester og logistikk til en 3PL-partner som Direct House, oppnår din nettbutikk stordriftsfordeler ved at kostnader knyttet til systemer, lagerarealer, porto og frakt, utstyr og ansatte fordeles og deles på mange nettbutikker lik din. 

Dermed reduserer du ikke bare egen tid brukt på lagring og logistikk, men du reduserer også dine totale lagerkostnader fordi det deles med andre – som ofte er mer bærekraftig enn å drive produksjon og varepakking på egenhånd. Du reduserer dine overheadskostnader betraktelig gjennom et partnerskap med oss.

Skalerbar drift og nettbutikk

Når salget øker skalerer vi enkelt driften for å møte din vekst, uten at dette påvirker ledetider tilknyttet ordrehåndtering. Vi har pallelager, plukkhyller og effektiv lagerstyring, og velger det som er mest hensiktsmessig basert på varetype. Vi har faste ansatte med etablerte rutiner, og tilgang på nye årsverk ved behov. Vi prioriterer sikkerhet høyt med bevoktning 24 timer i døgnet, 365 dager i året.


Vi har tre store varehotell og logistikkhus med strategisk beliggenhet i Oslo, Arendal og Sverige (EU), der vi effektuerer dine varer og leverer til hele Europa. Om din nettbutikk behøver for å vokse, enten det er i Norge eller internasjonalt, har Direct House tjenester og løsninger som hjelper deg med å skalere på en effektiv måte.

Fortolling av varer – import og eksport

Vi har lang erfaring og bred kompetanse innen håndtering og fortolling av eksport- og importsendinger for produkter inn og ut av Norge. Det er viktig å ha kontroll på alle avgifter når produkter bestilles og sendes til og fra utlandet. I de aller fleste tilfeller må produkter som bestilles fra utlandet fortolles. Vi tilbyr derfor tjenesten Direct House Hub, som er vårt tollager og gir deg mange fordeler og en bedre økonomiskoversikt.  

 

Vi tilbyr også rådgivning og konsulenttjenester rundt fortolling av varer.

Ønsker du å skalere din nettbutikk utenfor Norge?

Vi er en tredjeparts logistikkpartner med erfaring med å hjelpe norske netthandelsbutikker ut i Europa – til et større marked med nye skaleringsmuligheter.

Det eneste du trenger å gjøre er å drive salg og markedsføring, så tar vi av oss resten – og sender dine varer til hele Europa. Enklere blir det ikke!

Vi er en totalleverandør av netthandelstjenester

Med Direct House kan du som netthandelsbutikk få alt du trenger på ett sted. Direct House Gruppen er en av få aktører i Norge som kan hjelpe deg med en 360-graders verdikjede i din nettbutikk – alt fra å designe, utvikle, bygge og drifte nettbutikken, til digital markedsføring på flater som Google Ads, Facebook, Instagram, SnapChat, mobilmarkedsføring, nyhetsbrev og lignende.

Vi tilbyr strategi, rådgivning, varehotell, ordrebehandling, plukk og pakk, logistikk, integrasjoner, IT og driftsupport, frakt, returbehandling, fortollings-hub og kundeservice.

Abonnement – fremtidens forretningsmodell

Abonnement og leiemarkedet er ansett som fremtidens forretningsmodell. Det er en stor trend der flere og flere går over fra tradisjonell forretningsmodell (kjøp i butikk), til abonnement på varer og tjenester som kommer direkte hjem til forbruker.

Visste du at Ola Nordmann i gjennomsnitt har hele 18 ulike abonnement? Nå abonnerer man på alt fra TV-kanaler og strømmetjenester, mat og klær, parkdresser og bøker, til biler og sykler. Dette er en trend som ikke kommer til å stoppe her, fordi abonnement er en fremtidsrettet og bærekraftig forretningsmodell.

 

Direct House er også en spesialist på abonnementslogistikk og -systemer. I tillegg til at alle forsendelser går som de skal, får våre abonnementskunder også nødvendige tall på nysalg, abonnementsalg og drop off-statistikk. Det er viktig informasjon å ha oversikt over i salgs- og markedsføringsprosessen for bedriften din. Om kunder dropper ut eller sier opp sitt abonnement, så kan vårt kundesenter hjelpe til med win-back-løsninger for å vinne kunden tilbake.

Strategisk partnerskap øker lønnsomhet

Når valget faller på Direct House som strategisk partner for varehåndtering inngår man et samarbeid om å effektivisere vareflyten, og øke lønnsomheten til nettbutikken. Vi har et langsiktig syn på våre samarbeid og krever derfor ingen oppstartskostnader for å komme i gang. 

Direct House er svært tilpasningsdyktige og fleksible, og kan modellere driften vår rundt ulike forretningsmodeller. Vi ønsker å være noe mer enn en vanlig leverandør av netthandelstjenester. Vi ønsker å være en solid strategisk partner som er til for å bistå våre kunder med den beste servicen, de beste IT-løsningene og være med på å drive utvikling, vekst og lønnsomhet for våre kunder.

 

Som kunde hos oss får du tilgang på oppdateringer i sanntid via en dashbordsløsning, og løpende rapportering på varebeholdning, salg og logistikk.

Forutsigbart kostnadsbilde med oversiktlige priser

Direct House har en meget konkurransedyktig kostnadsmodell. Det skal være forståelig og forutsigbart for deg slik at du enkelt har kontroll over dine kostnader tilknyttet ulike oppgaver – enten du er en liten, mellomstor eller en stor netthandelsaktør med betydelig volum.


For å tilby våre kunder mer forutsigbarhet på kostnader har vi valgt å operere med faste priser på ulike tjenester. Prisene inkluderer all handling, emballasje og returhåndtering. 

Vi har også noen av markedets beste frakt- og portoavtaler. Du velger selv om vi skal bruke ditt kundenummer hos aktuell speditør, eller om du vil benytte deg av våre stordriftsfordeler. Vår erfaring er at mange netthandelsbutikker kan spare store kostnader på denne måten.

Hva vi kan gjøre for deg?

Direct House tilbyr skreddersydde og fleksible løsninger og hjelper deg med hele eller deler av din verdikjede innen våre kjerneområder. Ingen jobber er for store eller for små, ta kontakt med oss i dag.

Kontakt oss

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.