Gjør netthandel enklere
- Nettvarelogistikk kommer til å være bærebjelken for Direct House i det lange løp, spår daglig leder i Direct House, Geir Sture. Direct House leverer alt av tjenester til sikker drift av netthandel. – Mange har en god idé og et godt produkt for netthandel, men er kanskje ikke spesielt interessert i logistikkbiten. Men skal man lykkes med nettvarehandel, er det ekstremt viktig å ha kontroll på vareflyt, lager, utsendelse til kunde, retur og så videre. Med et av markedets mest fleksible og brukervennlige systemer kan man konsentrere seg 100 % om produktene sine og salg, mens vi tar oss av hele driften av lageret. - Noe mange synes er en utfordring ved å drive nettbutikk er spørsmål og håndtering av toll, mva, import og eksport. Med avdeling også i Sverige kan vi opptre sømløst og håndtere varelager inn og ut av EU på en enkel måte. Vi kan tilby eget tollager på egne lokaler både for små og store volum. Det er en stor fordel, ikke minst når det kommer til retur av varer.
Lagrer, rengjør og vedlikeholder
Selv om netthandel stadig øker er det fremdeles et stort marked både for butikkaktiviteter og ulike arrangement – Her er Direct House spesielt gode, slår Sture fast. - Det står utrolig mye utstyr på nedstøvede lagre rundtomkring uten mulighet for gjenbruk. Her er det stort potensiale! Direct House kan pakke og gjøre klart alt av engangskampanjer som skal kjøres ut til butikk, men tar også imot utstyr i retur, vasker og klargjør til neste runde. – Fordi dette sjeldent er satt i system, mister man ofte muligheten til gjenbruk og ting blir gjerne produsert unødig på nytt. Vi kan ha utstyr til stands stående på lager hos oss fra event til event eller kampanje til kampanje. Vi rigger opp og ned, rengjør og vedlikeholder. Det kan spare en for mye jobb og unødig produksjon.
Sømløs reklamelogistikk
Mange av de samme kundene på butikk- og kampanjemateriell benytter også Direct House til reklamelogistikk. – Her håndterer vi hele logistikken rundt utsendelse til butikk, diskeksemplarer og kampanjer til posten, avsier og så videre. Mange av kundene våre har et personlig forhold til Jarle hos oss, og her har han 100 % kontroll. Særlig med nåtidens nylige utfordringer er det mange som er urolige for at ting ikke skal gå smertefritt. Med et urolig marked er det ekstra viktig ha solide leverandører.
Direct House og koronasituasjonen
Også Direct House har merket uroligheter i markedet på grunn av koronasituasjonen, og satte tidlig inn tiltak for å begrense smitte og for å kunne opprettholde forpliktelser til sine kunder. Daglig leder Geir Sture forteller om en bedrift der 80 % av aktiviteten er opprettholdt. – Vi måtte permittere noen ansatte i begynnelsen, men spesielt på dagligvare normaliserte mye seg relativt raskt og vi tok tilbake ansatte i jobb. Vi ser også at mange kunder finner nye løsninger og trenger oss. – Vi følger alle rådene fra Folkehelseinstituttet for å forebygge smitte og organiserer all drift slik at fysisk kontakt reduseres til et minimum. Med eksterne arbeidsstasjoner, produksjon som kan flyttes mellom produksjonsenheter og underleverandører på kort varsel, samarbeidsavtaler og et stort nettverk av tilkallingsvikarer, er vi godt rustet for å kunne holde produksjonen oppe og levere også i usikre tider.
Gjennom tjenester innen printing, plastpakking, konvoluttering, kampanjepakking, netthandel, varehotell og kundeservice kan vi levere til hele kundens verdikjede.
Geir Sture, daglig leder i Direct House