Les mer

Gjør abonnement enkelt med et fleksibelt system

Visste du at vi nordmenn i gjennomsnitt har hele 18 ulike abonnement? Nå abonnerer man på alt fra TV-kanaler og strømmetjenester, mat og klær, parkdresser og bøker, til biler og sykler. Dette er en trend som ikke kommer til å stoppe her, fordi abonnement er en fremtidsrettet og bærekraftig forretningsmodell.
Dato
Oct 1, 2023
Lesetid
3 Min

Fleksibelt abonnementsystem med muligheter for én-til-én-løsninger

– Vi drifter for alle: Fra gründeren, opp til de store selskapene som omsetter for opp mot 100 millioner i året, sier salgssjef Leffe Åkesson.

Et abonnementssystem er et ordresystem for repeterende ordre. Det kan være like ordre, eller like med variasjon. Abonnementssystemet Direct House bruker er ekstremt fleksibelt, og støtter de fleste nettbutikkløsninger som finnes i dag. Mange av kundene våre er innen helsekost og kosmetikk, men det trenger ikke nødvendigvis være et tradisjonelt abonnementsprodukt. Det kan være du har et hovedprodukt, men med tilleggsutstyr som abonnement.

– Ved å velge et system som tillater en fleksibel abonnementsløsning, kan du tilpasse deg kundens behov fremfor produktets. Det gjør at du får en mye bedre en-til-en-løsning. Mange bedrifter har varierende abonnementsløp for sluttkunden, som har kommet inn i abonnementsløpet på ulike tidspunkt. Med våre systemer kan man være fleksibel helt ned på enkeltnivå, forteller Åkesson.


Valgfrihet og personlig tilpasning i abonnementet

La oss si du for eksempel selger svømmebasseng. Kanskje kunden din vil abonnere på renseutstyr? Eller at du hvert kvartal eller halvår trenger filter til ventilasjonssystemet hjemme – det kan også være et abonnement. Da vil systemet vårt passe på når du skal få påminnelser tilsendt på SMS eller e-post, og når du skal ha produktet.

Kanskje er det variasjon fra kunde til kunde: En som selger barberhøvler vil kunne ha noen kunder som barberer seg hver dag, mens andre gjør det en gang i uken. Disse vil ha ulikt behov for når de skal ha tilsendt nye barberblader – vårt abonnementssystem ordner logistikken.

I tillegg til at alle forsendelser går som de skal, får man også nødvendige tall på nysalg, abonnementssalg og drop off-statistikk. Det er viktig informasjon å ha oversikt over i salgs- og markedsføringsprosessen for bedriften din.

– Systemet vårt kan brukes som et rent ordresystem også, men den klare styrken er på abonnement. Det kan høres lett ut å håndtere, men skal du ha bare litt variasjon eller volum må du ha et godt system i bakhånd, fastslår Åkesson. 


Direct House står for daglig drift 

Hos Direct House har vi egne dedikerte ansatte som jobber med support, IT-utvikling og drift. I tillegg håndterer vi kundeservice-henvendelser direkte fra sluttkunder.

– For mange kunder er det vi som står for daglig drift, mens de tar seg av strategi, vekst og markedsføring. Og for noen har vi vært der helt fra starten fra første utsendelse, til å nå sende ut 3-4000 pakker i måneden. Fordelen vår er at vi har hele driften hos oss, avslutter Åkesson.

Direct House har en internflyt med kontroll i hvert eneste produksjonsledd. Vi tilrettelegger, fakturerer, plukker varer og distribuerer ut, og vi samarbeider med de fleste store aktørene innen distribusjon i både Norge, Europa og resten av verden.

Er du nysgjerrig på hvordan et abonnementssystem kan hjelpe deg og din bedrift? Ta kontakt med salgssjef Leffe Åkesson.

Leffe Åkesson

+47 906 90 637

leffe@directhouse.no

Forfatter

Geir Sture

Daglig leder
,
i Direct House AS.
Kontakt oss
Kontakt oss

Interessert i å samarbeide med oss?

NB! Har du mottatt en pakke, trenger hjelp med retur, eller har spørsmål om et abonnement du har? Trykk her i stedet.

Takk! Din henvendelse er mottatt. Vi svarer deg så snart vi kan.
Oisann! Noe gikk galt, prøv igjen senere.