Polinor driver hovedsakelig med trykksaker for forlag, ulike organisasjoner, kjøpesentre og detaljhandelen der selve produksjonen foregår utenlands, mens markedet er her i Norge.
– Vi bruker Direct House som logistikksentral, forteller daglig leder Tor Harald Kjørsvik i Polinor, som ukentlig tar imot mellom 10 og 15 trailere fra utlandet via Direct House i Oslo. Kjørsvik viser til en betydelig omsetningsvekst siden de startet samarbeidet: Selskapet hadde en omsetning på 15 millioner i 2008, mens de siste par årene kan han vise til en årlig omsetning på mellom 70 og 80 millioner kroner. – Skal man lykkes i markedet må man ha leverandører som gjør en god jobb, og det gjør Direct House absolutt, sier han. I tillegg til logistikk og kampanjepakking benytter Polinor seg også av lagerleie ved behov.
For Kjørsvik og Polinor er det pålitelighet og faglig dyktighet som gjør at Direct House utpeker seg som foretrukket leverandør av logistikktjenester. – Jeg kan ikke komme på én eneste gang noe har skjært seg eller gått gærent. Jeg føler meg veldig trygg når de tar seg av denne delen av produksjonen, sier han og trekker også frem fleksibilitet som en styrke. – I vår bransje skjer det plutselig endringer. En utgiver som bestemmer seg for at ting skal komme litt før det som er planlagt, kampanjer som flyttes og så videre. Direct House er veldig gode til å etterkomme slike endringer. Ikke minst er Jarle en hyggelig fyr, legger han til med et smil.
«Jeg kan ikke komme på én eneste gang noe har skjært seg eller gått gærent. Jeg føler meg veldig trygg når Direct House tar seg av denne delen av produksjonen»
Tor Harald Kjørsvik, daglig leder Polinor
Fakta om Polinor